Dagen efter.. en lördag.. även dagen före.

Igår.. Fredag! Vilken dag! Stressade igenom (efter ha sovit galet länge) stan, med solning, klippning, shopping etc etc..
För o sedan springa hem typ o laga mat för o få i sig nått innan matchen.. örtmarinerad kotlett... mitt stressade huvud glömde den på spisen så det blev kol... Så ja, lite spaghetti fick det bli innan jag far iväg till matchen mot Hagahöjden!
Matchen mot Haga då.. Derby! Den vanns med 2-1 efter att vi legat under med 1-0 tidigt i första. Jag kände väl på mig att det var jag själv som skulle få ta tag i saken o vända lite på steken. 1-1 i slutet av första var ett drömmål med vänstern. Enkelt i bortre! ;)
Vi hade bestämt redan innan matchen att ligga i låg press vilken funkade bra! Vi tappade inte mycket bakom oss i backlinjen vilket vi gjort många matcher. I andra halvlek så skapar vi även ett bättre spel och kommer runt lite mer.
Efter då 82 minuter så kände jag att dte var dags igen. Tar mej runt och klappar till ytterligare ett drömmål med vänstern. Lite enkelt som bara jag kan. ;)
Som matchhjälte o bäst som vanligt på plan så vill jag tacka laget för att dem står upp och kämpar in i det sista!
I en derbymatch som denna mot Haga så är alla värda beröm!

Iallafall så bädda denna seger upp till fest på kvällen hos Daniel Fjäll och hans 30 årsdag. Väldigt trevligt tillställning med släkt, mat o dryck!
Skön luft ute i vildmarken (lindös fotbollsgolf) gjorde att vi satt ute stora delen av kvällen.
Vi hade riktigt trevligt och mycket skratt utbytes!
Kvällen avslutades med fotbollsuck i mörkret.
Kvällens födelsedagsbarn gick det inte så bra för utan att förlora 3 gånger i rad säger nog sitt..
Det blev iallafall en hel del dricka (rosè öl och drinkar) och man avrundade hemmåt vid 1 tiden.

Idag då. Jobb! lite sovmorgon till 10. Skönt.
Jobbat på som bara den..
Nu ska jag till Wasa o käka för att sedan må bra hemma hos Joakim Fridsen där en massa grabbar sitter o dricker o mår bra! Det kommer bli fotbollstittande och poker för säkert senare avslutas med lite utgång. Får se själv med utgången för jag känner mig sådär sugen. Kunde ju tacka nej igår så varför inte kunna tacka nej idag?
men ja, är det så trevligt som det brukar vara så lär vi köra på rejält!!

Nu måste jag ta en dusch. eller iaf en raggardusch o byta om!

Vi ses alla babes, i vimmlet eller inte!

Puss, kram och nyp i baken! Yours truly Nicke Rosè!

(Ps, öppnade precis en flaska)

Kommentarer
Postat av: Anders

Svälj huvudet för fan!

2011-08-28 @ 23:22:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0